Lofsan, Röhnisch Running School

Backlöpning och magträning

Vi skulle ha kört det tredje passet i Röhnisch Running School med backlöpning i går men alla löpband var upptagna på grund av ett gruppträningspass på löpband så vi fick planera om den kombination vi hade tänkt. Med intervaller från 1 minut 2 minuter 3 minuter 4 minuter 5 minuter med 2 varv och 1 minut vila mellan varje och 20 min backlöpning blev passet för långt då barnen var inne på Minisats. Resultatet blev 2 varv på 1-5 minuter på 14 km/h och 1 i lutning med lite axelträning före och sedan körde vi 20 minuter backlöpning i dag före ett pass med bålstyrka.

Hans och jag hade två löpband i gång, ett på 5 km/h platt och ett på 15 i lutning och 10 km/h. Sedan turades vi om att köra 1 minut på vardera band. Galet tungt och jobbigt men det finns någon mental aspekt som gör att för varje intervall man klarar av så blir man så mycket mentalt starkare. Det är den största behållningen med intervallträning; att man går i mål så många gånger per pass. På ett distanspass när man kör lugnt jämt tempo så går man ju bara i mål en gång och det är när man är klar. Mer intervaller och mental styrka till folket med andra ord!

Jag kör sällan isolerade magövningar utan gillar övningar som inte bara tränar magen utan också rygg, axlar, bröst och greppstyrka. Ni ser varken mig eller mina kunder ligga och göra situps.

Vi filmade idag flera varianter på övningar som är både effektiva för bålstyrka, kräver mycket av andra kroppsdelar och som är relativt komplexa. Den sista övningen med pinnen kan du göra även om du är gravid.

[videofyme id=”999915″ width=”500″ height=”320″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Kommentarer

  • Svara Maria 10 mars, 2013 at 15:54

    Hej! Jag är gravid nu i v.21 och har tyvärr inte orkat träna så mycket hittilis pga. illamående och smärtor.. Nu mår jag bättre men det känns lite ”för sent” att påbörja nåt.

    Jag promenerar varenda dag..

    Mina frågor är:
    Kan jag se resultat om jag tränar biceps och triceps under graviditeten?
    När ska jag börja träna mage efter förlossning? (Hittar inget svar på google)
    När kan jag börja löp-träna efter förlossning?

    Tack för att du är en sådan inspiration!

    [Svara]

  • Svara Erica 10 mars, 2013 at 19:49

    Kämpigt värre! Får se om jag klarar det där själv 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar