Lofsan, Träning, Videobloggar

Axelträning i set om fyra

[videofyme id=”451474″ width=”480″ height=”270″]

Jag försöker poängtera vikten av att variera sin träning hela tiden. Till exempel att både styrketräna och konditionsträna, variera övningarna och antal pass per vecka. Om du vill variera din styrketräning på mer detaljnivå så kan du prova att slå ihop två övningar till varandra. Gör 4 repetitioner av varje övning och växla hela tiden övning utan att vila. Gör så många varv du orkar, vila 30 sekunder och sen upprepar du allt två gånger till. I filmklippet visar jag två övningar för axlarna och kör 4 repetitioner växelvis hela tiden. Övningarna fungerar toppen även för dig som är gravid eller nyligen fött barn, sug in naveln och sträck ordentligt på ryggen! Jag kör med 4 kiloshantlar.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Kommentarer

  • Svara Linn 29 mars, 2012 at 20:25

    Hej!

    Har aldrig kommenterat tidigare men läst din blogg ett par månader och tycker att den och du är otroligt inpirerande. Tusen tack för alla generösa tips. Jag är gravid i vecka 15 och fast besluten att fortsätta träna hela graviditeten, till skillnad från förra då jag var allt för trött och gav upp i stället för att försöka hitta det som funkade för mig. Ska strax testa gårdagens magövningar med min nya pilatesboll.

    [Svara]

  • Svara Uppochhoppa 29 mars, 2012 at 21:07

    Kalasbra övningar. Härligt att se att det var tungt och att du såg ut att behöva ta i rejält redan på andra varvet. SÅ utvecklas man. Och det vet du ju om såklart – men det är ändå himla kul att se !!!

    [Svara]

  • Svara Lina 30 mars, 2012 at 06:36

    Hej! Vad bra det är att du visar övningar konkret hur man skall göra… Love it!!

    [Svara]

  • Svara Sofia - mamma till Amanda och Olivia 30 mars, 2012 at 11:49

    Tack snälla för superbra tips! Jag gick mitt andra barn för 6 veckor sedan och har nu kommit igång bra med träningen. Jag blir verkligen inspirerad av dig! Kram!

    [Svara]

  • Svara Therese 30 mars, 2012 at 13:49

    Härlig övning! Kan jag göra denna trots att jag är gravid i vecka 26? Trevlig helg!

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Ja, om det känns bra. Kör den sittande om du behöver stöd och inte orkar hålla bålen stabil.

    [Svara]

  • Lämna kommentar