Lofsan, Träning, Videobloggar

Avancera dina utfall

En effektiv övning för rumpa och lår är utfall. När du klarar att göra utfall bakåt med bra balans och djup kan du avancera genom att lägga till hantlar. Nästa steg är att kombinera utfall med en övning för överkroppen, till exempel hantellyft. I filmklippet trisetar jag med hantelcirklar, tänk på hållningen, och bicepscurl utan att vrida handen. Kolla det roliga slutet!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara Linnea 17 januari, 2012 at 08:49

    Hej Lofsan!

    För mig är det en stor dag idag, jag ska gå min första gång till gymmet på drygt två år. Med hundra dåliga anledningar att ”slippa” har jag som mest kommit ut och joggat en halvtimme någon gång då och då, men nu är det ändring. Jag har laddat med nya träningskläder (som inte är för små, men som ska bli) och taggats under hösten av alla dina inlägg och motiverande videos. Tidigare har jag haft god kondition och varit stark i kroppen, jag saknar det och längtar tillbaka.

    Men nu behöver jag hjälp, hur många gånger i veckan bör man träna om man är helt på noll? Måste jag tänka på något speciellt? Jag har tänkt att blanda pass (spinning, core osv) med egen träning och har som mål att springa Midnattsloppet i sommar under 60 minuter och gå ner 20 kg (166 cm och vill väga 65 kg). I somras sprang jag Midnattsloppet på 1:08 otränad. Jag har lagt om kosten med många av dina tips, att utesluta socker har varit lättare än trott och jag har redan gått ner 3 kilo utan träning.

    Slutligen, tack så mycket för alla tips och erfarenheter du delar med dig av! Du har lyckats motivera en till som verkligen försummat sin kropp att komma igång, det har ingen annan gjort hitintills.

    Ha en bra dag!
    Linnea

    [Svara]

  • Lämna kommentar