Träning

Att krypa är bra!

Mitt värsta men också bästa pass varje vecka är benpasset. Det är så galet jobbigt att träna ben och rumpa men supernyttigt. Eftersom man har så stora muskler på underkroppen som kräver mycket syre så blir det jobbigt inte bara för musklerna utan även för hjärtat som ska syresätta musklerna. Jag kör mycket kroppsviktsövningar för underkroppen och så kan jag komplettera med tex hantlar.
 
 På dagens benpass fokuserade vi allra mest på insida och baksida av låret, rumpa och höfter. Ingen mjölksyra i låren men ändå hög puls trots att vi inte gjorde några så kallade pulshöjande övningar. 8 övningar och 3 block på 16 minuter vardera totalt. På slutet kröp jag mellan stationerna, det är ett bra betyg för mig. 🙂
 
 


Ett tips för att även de mentalt tunga passen ska bli av är att boka in en träningsdate. Idag fick jag sällskap av starka Clara och Louise bland annat!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

5 Kommentarer

  • Svara Saras Träningblogg 12 december, 2013 at 20:08

    Ojoj, det låter som ett grymt pass! 😀

    [Svara]

  • Svara Kristin 12 december, 2013 at 20:11

    Låter skoj å jobbigt!
    Tar jätte gärna emot tips på kroppsvikt/hantel/skivstångsövningar för ben annat än benböj t.ex. tränar bara hemma för tillfället och har svårt att få den där riktigt utmattade känslan i benen.

    [Svara]

  • Svara Linda 12 december, 2013 at 20:53

    Hej! Har i dagarna precis börjat följa din blogg. Blir sjuukt inspirerad av ditt sätt att träna och skriva! Jätteroligt att få följa dej och få tips på hur man kan träna hemma enkelt och snabbt och i vardagen.
    MVH

    [Svara]

  • Svara Sara 12 december, 2013 at 23:29

    Ja träningsdater är bra grejer! Hade bestämt att träna tillsammans med min granne igår, tur det för annars hade jag aldrig kommit mig iväg. Vissa dagar alltså. Men men. Man ångrar aldrig ett pass… 🙂

    [Svara]

  • Svara Mirella 16 december, 2013 at 15:29

    Vilka övningar körde ni? Skulle gärna testa på passet själv! Gillar då det går att växla mellan kroppsvikt och tyngder ibland. Känns superbra i kroppen då man har tränat utan vikter och ändå känner av träningen i musklerna följande dag 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar