Lofsan

Artiklar i tidningar

Jag tycker att det är jätteroligt att bidra med kunskap och material till tidningar av olika slag. Det finns flera artiklar i tidningar som ligger ute butikerna just nu där jag är med som skribent. Amelia och Expressens GI/Hälsa-bilaga är två exempel. Löp och köp. 🙂

Previous Post Next Post

You Might Also Like

7 Kommentarer

  • Svara foraldrafitness 12 februari, 2013 at 20:47

    Kul, jag gillar verkligen din knytnävsmetod! pedagogiskt, märks att du är lärare (-:

    [Svara]

  • Svara Carina 13 februari, 2013 at 09:20

    Skoj! Det där med sötsugen behöver jag läsa om, är så otroligt sötsugen hela tiden.

    [Svara]

  • Svara anneli 13 februari, 2013 at 10:12

    Skulle nog behöva läsa ”Står vikten ändå stilla” trots att jag vet ju svaren behöver man ändå bli lite påmind…

    Själv skriver jag om interaller idag…
    Sugen på att träna 3,5 minuter eller 60? Läs hur du får samma resultat!

    http://lifeincerise.se/2013/02/13/intervalltraningens-magi/

    [Svara]

  • Svara Viktoria 13 februari, 2013 at 10:16

    Hej!
    Jag har en fråga med anledning av vad du sa på Nymo i söndags. Att man måste variera sin träning.

    Kan du utveckla detta, säg att man som jag är instruktör och leder cykelklasser 3 dagar i veckan, räcker det för mig att ibland köra intervaller, ibland inga intervaller utan mer ”nöta” etc eller måste man bryta helt och cykla ena veckan och springa den andra? Måste man variera högintensiv cykel med lågintensiv yoga eller kan man springa fort en dag och springa långsamt en annan?
    Jag tror du förstår vad jag är ute efter. 🙂

    Jag är HELT med på att kroppen vänjer sig och att man blir bra på det man gör men frågan är HUR man varierar sig och vad variation egentligen är?

    Tack!
    Viktoria

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Det beror ju på vad du har för mål med cykelträningen?

    [Svara]

    Viktoria Reply:

    Jag har inga mål med cyklingen så (jag är inte cyklist eller kör lopp eller liknande) detta är bara en form av konditionsträning för mig.
    Mitt enda mål är att träna smart och effektivt och ha roligt när jag gör det. 🙂
    Men får ALLTID höra att jag cyklar för mycket och tänker hur man menar när man pratar om att träna varierat.

    [Svara]

  • Svara Mia - Namnsmycken by Lagnöviken 13 februari, 2013 at 10:26

    Härligt:-) Det måste vara riktigt kul att kunna sprida det man brinner för.

    Ha det gott.
    //Mia

    [Svara]

  • Lämna kommentar