Lofsan, Träning, Videobloggar

Armhävning och knäböj med stång i kombination

[videofyme id=”431220″ width=”480″ height=”360″]

En rolig och effektiv kombinationsövning är denna variant där du kör armhävning på skivstången och sedan ett hopp in med fötterna och ett ryck upp till raka armar. Prova knäböjen om du känner dig säker i balansen. Prova först med en väldigt lätt stång, max 5 kg och avancera sedan uppåt. Jag kör som tyngst på 20 kg och det är svårt tycker jag. Hans kör på 30kg.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Helena 13 mars, 2012 at 11:14

    Superkul med dessa videoklipp!!!!
    Jag taggas direkt och testar dem alltid vid mitt nästa styrkepass. Älskar att prova nya kombinationer. Härom dagen körde jag en ”Prevens” – dock inte säker på att jag gör om det, vet inte riktigt vad syftet var. Perfekt är ju de övningar som kombinerar styrka och flås.
    Ser fram emot flera klipp.
    Hälsningar Helena

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Vad roligt att du uppskattar dem!

    Jag hade ingen aning om vad Prevens var förrän nu, var tvungen att googla. Låter onekligen jobbigt! 🙂

    [Svara]

  • Svara Miss F 13 mars, 2012 at 16:14

    Åh, vilken bra övning. Jag brukar göra en liknande, men med marklyft i stället för knäböj.

    [Svara]

  • Lämna kommentar