Lofsan

5 tips för att skapa träningsmotivation

På morgonens TV4 Nyhetsmorgon pratade Jessica Almenäs och jag om träningsmotivation och jag delade med mig av 5 tips för att skapa träningsmotivation.

1.) Köp nya träningskläder.

Välj kläder du känner dig bekväm i och som du blir glad av att se. Välj en skön behå som ge bra stöd och skor anpassade för det du ska träna. Med bra utrustning blir det både roligare att träna och du minskar risken för skador.

2.) Läs träningsbloggar.

Det finns många riktigt välskrivna bloggar inriktade på träning. Hänger du hellre på instagram kan du lätta hitta internationella profiler också genom hashtags.

3.) Testa dig på något du vill förbättra dig på.

Välj ut ett par moment du tycker är roliga och värdefulla för dig och se var du befinner dig. Det kan vara lite läskigt men det är en skön känsla när du efter 4 veckor testar dig igen och ser att du faktiskt förbättrar dig. En PT är duktig på att hjälpa dig formulera mål som är rimliga men fortfarande utmanande.

4.) Prova en ny träningsform.

Oavsett om du vill bli starkare eller få bättre kondition så finns det massor av träningsformer som är effektiva. Alla gillar inte att springa eller gå på gymmet.

5.) Planera in din träning så som du bokar möten.

Det bästa är att ha en träningsdejt som du ogärna bokar av, tex med grannen, en kollega eller någon annan som du känner dig oartig om du ställer in med.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

10 Kommentarer

  • Svara Doktor Cecilia 18 augusti, 2013 at 12:29

    Kanontips! Du är min favoritinspiratör. Kanske skulle köpa några nya fina träningslinnen även om de jag har fortfarande funkar. För att visa för mig själv att min träning är värdefull om inte annat. 🙂

    [Svara]

  • Svara Saras Träningblogg 18 augusti, 2013 at 18:52

    Grymt!! Få spana in! Dock brukar jag aldrig ha några problem med motivationen, träning är som att äta och sova för mig! Det liksom ingår i mitt liv! Sen får man ju grymt mycket motivation och inspiration här av dig i din blogg 😀

    [Svara]

  • Svara Snygga Muskler 18 augusti, 2013 at 20:31

    Jag passade på att köpa på mig en massa nya träningskläder på rean för ett par veckor sedan. Lyckan var total när det blev halva reapriset. Jag håller med om att det är inspirerande att läsa träningsbloggar och måste tillägga att din egen grupp på FB är himla bra för att hålla peppen uppe.

    Vi ses på ett kick-mama-ass-pass framöver.
    Kram!

    [Svara]

  • Svara annah 18 augusti, 2013 at 20:32

    Fick precis hem lite nya träningskläder idag =) Tjohooo liksom.

    [Svara]

  • Svara karin 18 augusti, 2013 at 20:39

    Önskar tips på bästa träningsbloggarna! =)

    [Svara]

    Anonym Reply:

    Hej! Jag har precis börjat läsa Melissa Benders blogg. Mkt bra!!!

    [Svara]

  • Svara Kom igång med träningen! | Barnakuten.nu 19 augusti, 2013 at 06:01

    […] Min favoritträningsbloggare Lofsan har skrivit ett inlägg med fem klockrena tips för att komma igång med höstträningen. […]

  • Svara uppochhoppa 19 augusti, 2013 at 06:51

    Jajjemän! Så är det! Jag brukar försöka lägga till att man ska våga vara nyfiken. Då kan man upptäcka mycket kul som ökar motivationen. Träningsdate snart?!

    [Svara]

  • Svara elin 19 augusti, 2013 at 12:35

    härligt! en fråga om något helt annat, vad tyckte ni om mountain buggy terrain?=)

    [Svara]

  • Svara Prom Dress Websites 1 februari, 2014 at 06:01

    I know when I’m reading quality content when I can’t stop. I got involved in this article and missed my lunch. It was worth it.

    [Svara]

  • Lämna kommentar