Träning

2 dagar kvar

Hur laddar man bäst inför en förlossning?

Sovmorgon till 09.
Framdukad frukost med tända ljus, nypressad apelsinjuice, blåbärssoppa, filmjölk och havrefras med skivad banan, grov smörgås med hamburgerkött och tomat och ett kokt ägg.
Styrketräning.
Dusch och lite smink på nosen.
Lunch (utan Sixten!) tillsammans med Pappa och Agnes.
En timme gravidmassage.

Jepp! Så har min måndag varit!

Massagen var helt fantastisk, jag bokade en ny tid senare i veckan med förbehåll för att jag föder. Det fanns en specialdyna så att man kan ligga på mage men vi valde att köra på sidan ändå. Det kändes bäst. Hon var försiktig med ryggen men gick hårt åt rumpa, lår och underarmar. Det var behövligt!

Eftersom risken finns att det här var graviditetens sista träningspass, man kan ju alltid hoppas, passade Hans på att fota mig på gymmet idag. Det är kul att ha såna här bilder i efterhand. Och så vet jag att ni gillar dem. 😉 Jag känner mig helt opåverkad inför förlossningen; inga sammandragningar eller förvärkar, allt känns som vanligt så jag får bromsa mig själv en aning eftersom det är viktigt att jag är stark när allt väl startar. När jag var på förlosssningen med Sixten i magen minns jag att jag hade träningsvärk i benen efter träningspasset dagen innan. Barnmorskan trodde att jag klagade för att jag hade värkar. 🙂

På väg hem från massagen gick jag in på Zara. Om det inte var så att vi åker till New York om två månader och jag har big plans för barnklädesshoppingen där så skulle jag köpa allt på Zara. Både deras kill- och tjejkläder är grymma i höst och vinter. Jag älskar speciellt deras koftor och jackor.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Sofia 18 oktober, 2010 at 16:37

    ååå..zara har jag missat – finns det även till supersmå???strl 50 eller så??kram

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Oh yes! Storlek 0-3 mån!

    [Svara]

  • Svara Mira 18 oktober, 2010 at 16:42

    Hittade hit via Sara Tillings blogg. Herrejösses vilket energiknippe du verkar vara =)
    Lycka till med förlossning och allt.
    Kram Mira

    [Svara]

  • Svara Anna 18 oktober, 2010 at 16:52

    Hej,
    Vilken vacker mamma du är 🙂

    Har lite frågor som jag hoppas du kan svara på:

    *Kan man träna styrketräning i början av sin graviditet?Är rädd att bli pluffsig å tjock..

    *Kan man undvika strechmarks på nåt bra sätt/smörja in sig varje dag typ?

    *Är det vanligt med missfall innan vecka 13?

    *I vilken vecka började du må illa & i vilken vecka
    syntes din mage?

    Tack för en bra blogg & lycka till nu.

    Kram

    [Svara]

  • Svara Sofie 18 oktober, 2010 at 17:19

    Åh, typiskt. Jag gissade ju på idag. Se till att klämma ut den där ungen nu 😉

    [Svara]

  • Svara Tant Anna 18 oktober, 2010 at 22:05

    you are crazy! Bra jubbat min lilla lofs!

    [Svara]

  • Lämna kommentar