Lofsan

10 frågor att besvara innan ditt träningspass

Genom att besvara dessa 10 frågor innan du tränar så ökar chansen att du faktiskt får ut något av träningen.
 
 
 Vad är syftet med passet?
 Vad vill jag ha ut av passet?
 Vilken känsla vill jag uppnå?
 Var ska jag träna?
 När ska jag träna?
 Vilka övningar/moment ska ingå?
 Hur långt behöver passet vara?
 På vilken ansträningsnivå är passet tänkt att ligga på?
 Vilka redskap behöver jag?
 Vad behöver jag vara förberedd på?
 
 


Bild från Pischa!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara Anna-Karin 19 oktober, 2016 at 10:28

    Hej,
    Jag älskar träningspodden och dina & Jessicas böcker, ni ger verkligen stor inspiration, tack!
    Gissar att du/ni får sjukt mycket frågor men chansar här ändå och hoppas på svar:
    Jag har tyvärr problem med ett knä (begynnande artros) och undviker numera att springa och göra för mycket knäböj. Jag gillar ändå att köra hårda men korta konditionspass hemma el på gymmet, (typ Almenäspokalen) med blandade övningar för hela kroppen, men utan löpning.
    Hur ska man lägga upp såna intervaller på motionscykel eller crosstrainer (el roddmaskin)? Det är ju svårt att sätta en distans, jag antar att man får köra en viss tid istället, men hur länge?
    Vad ersätter man bäst benböj med, som är skonsamt för knän?
    Tack på förhand! /Anna-Karin

    [Svara]

  • Lämna kommentar