Spring Stockholm Halvmarathon tillsammans med mig och Nutisal

tisdag, 26 juli 2016

I samarbete med Nutisal.

Som ni säkert har märkt vid det här laget så älskar jag att springa olika lopp. När jag satsade på att vänja mig vid riktigt långa distanser typ marathon så ville jag avstå från kortare lopp, för att garanterat hålla mig skadefri. Nu är jag så van även vid marathondistansen att jag kan kombinera lopp på flera distanser och det tänker jag verkligen njuta av. I september ska jag äntligen springa Stockholm Halvmarathon för andra gången, en bana som jag älskar!

Nutisal sponsrar Stockholm Halvmarathon och jag är jätteglad över att Nutisal vill samarbeta tillsammans med mig inför loppet. Jag får nämligen möjlighet att tävla ut 4 startplatser till mina följare. 2 vinnare kommer få ta med sig varsin vän för att springa Stockholm halvmarathon. Vi möts innan loppet och peppar varandra, värmer upp lite grann och sen springer vi!

IMG_0152

Nutisals nötter och nötmixer finns både naturella och torrostade. Att produkterna är torrostade innebär att de rostas över öppen låga, utan tillsatt olja. Till skillnad från marknadens många friterade produkter gör torrostningen att de naturligt goda och nyttiga fetterna i nötterna bevaras.  Torrostningen bidrar också till att nötterna känns extra fräscha och krispiga

IMG_0151

Jag gillar ”Sporty Mix” som ett mellanmål innan under eller efter träning. Nutisals Sporty Mix är en nöt- och fruktmix som ger ett bra tillskott av mineraler, antioxidanter och omega 3. Nötterna är helt naturella och innehåller inget tillsatt salt. Påsen innehåller valnötter, hasselnötter, jordnötter, cashews, mandlar, blåbär, tranbär och russin.

Vill du träna för att klara att springa ett halvmaraton, 21,1 km? Här är några tips från mig till dig:

Planera in 3 löppass varje vecka enligt följande:

  • Spring korta intervaller 20-30 minuter plus uppjogg och nedjogg.
  • Spring långa intervaller 20-30 minuter plus uppjogg och nedjogg.
  • Jogga långsamt 60 minuter. Öka detta pass med 10 minuter varje eller varannan vecka.

FullSizeRender-2

Kom ihåg att sköta din styrketräning! Minst ett pass per vecka mår kroppen bra av. Använd vikter eller din kroppsvikt som belastning och träna hela kroppen cirka 20-30 minuter varje vecka, gärna utan skor så att du kommer åt små muskler i fötterna som du behöver vara stark i för att kunna springa på!

Så här tävlar du om två stycken startplatser till Stockholm halvmarathon, en till dig och en till en vän och träffa med mig innan loppet:

Skicka ett mail med motivering till varför du och din kompis ska vinna varsin plats till denna adress.

Vinnarna kontaktas via mail 17/8.


Skriv kommentar (4)

KATEGORI: Lofsan


Filmad övning: rodd och latsdrag med skulderbladskontroll

måndag, 25 juli 2016

Här kommer en film med mina tankar om vad skulderbladen ska göra när du jobbar med rodd och latsdrag i träningen.


Skriv kommentar (0)

KATEGORI: Lofsan


111 fakta om mig, sista delen

lördag, 16 juli 2016

 101. Bästa filmen ever?
 
 – Sunes sommar med Peter Haber. Den har allt!
 
 102. Gillar du musikaler?
 
 – Nej, inte på riktigt riktigt men det kan vara kul att se. Hans och jag såg sista föreställningen av Phantom of the oprah på Broadway med Peter Jöback. Det var kul men jag somnade två gånger, vilket jag skäms lite för.
 
 103. Hemmafest eller utekväll?
 
 – Både och! Jag och mina kompisar kör nog 50/50, det är en särskild känsla på båda alternativ.
 
 104. Tjejmiddag eller parmiddag?
 
 – Tjejmiddag! Det par som vi umgås mest med är min syster och hennes man så det blir kombinerat parmiddag och familjemiddag men det räknas liksom på ett annat sätt. Tjejmiddagar är roliga för att de är avslappnade.
 
 105. Är du den som bossar och styr i olika sällskap?
 
 – Ja, till och med lite för mycket ibland. Men jag känner ofta att andra förväntar sig att jag ska styra upp och ta initiativ och då gör jag det. Men jag älskar att bli servad av någon annan som är värd. I vår familj är det jag som bossar men Hans som styr upp det som jag bestämt.
 
 106. Vilken roll hade du i skolan?
 
 – Jag har haft alla olika sorters roller: den roliga, den pluggiga, den som skolkade osv. När jag läste på GIH var jag ambitiös och fick mycket gjort, men jag varken mest poppis eller mesig. Helt vanlig liksom.
 
 107. Vilket är ditt drömköp?
 
 – Ett mindre nybyggt hus vid havet, med en liten glasveranda, öppen spis och egen brygga.
 
 108. Drömköp till hemmet?
 
 – En projektor med styrd duk ner från taket till vårt sovrum.
 
 109. Vad använder du för strumpor?
 
 – Gococos höga eller låga strumpor. Till träning och till människokläder.
 
 110. Dagdrömmer du?
 
 – Nja, det tror jag inte men det beror på vad man menar. Jag spelar ofta upp olika scener i huvudet. Tex ett samtal som har skett där jag provar att säga något annat än det jag gjorde overkligheten eller rent hypotetiska samtal i verkliga situationer eller kommande samtal som jag ska ha.
 
 111. Tog det lång tid att skriva denna lista?
 
 – Nej, jag hittade dessa frågor inne hos Engla och tyckte att det var en rolig lista. Jag vet att det är många som vill veta mer om mig som person och detta var ett roligt sätt att bjuda på en annan sida av mig.
 
 Min syster Agnes tillsammans med lilla Sixten.


Skriv kommentar (2)

KATEGORI: Lofsan